Returer

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 14 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Av hälso- och hygienskäl gäller inte ångerrätten för vissa typer av produkter om förseglingen har brutits. Detta gäller till exempel: Mensprodukter, hygienartiklar , kosmetika (t.ex. krämer, serum, tandblekning) och underkläder.

För att kunna returnera sådana varor måste förpackningen vara obruten och produkten oanvänd. När förseglingen brutits upphör ångerrätten enligt lag.


Återbetalningar (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande om mottagande. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@qualier.se

För att returnera en produkt, följ dessa steg:

Kontakta vår kundtjänst på support@qualier.se och ange ditt ordernummer.

Packa varan väl – använd originalförpackning.

Märk paketet med ditt namn och ordernummer.

Skicka paketet med en spårbar fraktmetod.

Returadress: Porlabacken 18, 124 77, Bandhagen


Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Frakt

Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

Villkor och riktlinjer för returer

  • Alla returvaror måste vara oanvända, oöppnade och kompletta med originalplast.
  • Vi ansvarar inte för returfraktkostnaderna för varorna.
  • Se till att alla returvaror är väl förpackade så att de inte skadas i posten.
  • Om du levererar en vara över 750 kr, se till att returen skickas med en spårbar, försäkrad tjänst eftersom vi inte kan ta ansvar för föremål som skadats eller förlorats under returtransporten.

 

Annullering:

Vi accepterar annullering av order innan produkten skickas eller produceras. Om beställningen annulleras får du full återbetalning. Vi kan inte annullera beställningen om produkten redan har skickats ut.